MIRVI blogt, schrijft, werkt, leest en inspireert

infographic over kleuren

29% van de logo’s van de top 100 van grootste merken wereldwijd is rood, 33% is blauw 28% is zwart of grijs en 13% is geel of goud. Een rood logo trekt de aandacht, een blauw logo zorgt voor geloofwaardigheid.

Kleur is het eerste wat opvalt aan een logo

De kleur van een product beïnvloedt 60 tot 80% van de oordelen van consumenten over dit product. Kleur is eveneens het eerste wat een klant opmerkt bij een logo. Dat kleur belangrijk is bij het ontwerpen van een logo is dus een open deur. Via Welingelichte Kringen vond MIRVI een mooie infographic van Dailyinfographic. Voor de fans van infographics een echte aanrader.

Hoe reageren mensen op verschillende kleuren?

Hierboven zie je een gedeelte van de infographic over hoe mensen reageren op de twee meest gebruikte kleuren in logo's: rood en blauw. De volledige infographic over kleuren en merken is ook zeer de moeite waard om eens te bekijken. Al was het maar vanwege de mooie vormgeving.

Inspiratie

Deel dit bericht: