MIRVI blogt, schrijft, werkt, leest en inspireert

MIRVI heeft meegewerkt aan een bijzonder project: een postercampagne voor het oog- en oorhuis. Samen met fotograaf Janine Tuil en regisseur Saskia Jeulink maakten we drie posters om aandacht te vragen voor een bijzonder probleem.

Problemen met horen en zien

Veel ouderen hebben problemen met horen én zien. Het oog- en oorhuis geeft onafhankelijk advies over het zelfstandig wonen, maar ook over de mogelijkheden die er zijn om zorg te krijgen. Het oog- en oorhuis is er voor mensen die zelf met dit probleem kampen, maar ook voor hun familie, en voor instellingen en instanties zoals de WMO. Op dit moment is het huis alleen digitaal te bezoeken. In de toekomst zullen er ook echte ruimtes ingericht worden om te ervaren hoe men met handigheden en hulpmiddelen zo lang mogelijk zelfstandig kan blijven wonen, ook als men niet meer goed hoort en ziet.

Postercampagne

Om aandacht te vragen voor deze dubbel zintuigelijke beperking, werden drie posters gemaakt. Deze posters worden verspreid bij o.a. huisartsenpraktijken. In woord en beeld wordt duidelijk gemaakt wat het betekent als je niet meer goed kunt horen én zien. De prachtige foto's werden gemaakt door Janine en Saskia, MIRVI verzorgde de vormgeving. Je kunt de posters bekijken op de website van het oog- en oorhuis.   

Een passend logo

Om de posters de juiste uitstraling te geven, maakte MIRVI en passant ook nog een logo voor het oog- en oorhuis:

oogenoorhuis-logo-WEB-500px

MIRVI-nieuws

Deel dit bericht: