MIRVI blogt, schrijft, werkt, leest en inspireert

Ik zeg het vaak tegen mijn klanten: niets zo erg als een nieuwsonderdeel op je website waarop alleen maar oud nieuws te vinden is. En dat vind ik ook. Toch is dat precies wat ik de afgelopen maanden heb laten gebeuren. Is dat erg? Ja en nee. Ja, want 'practice what you preach'. Nee, want de zomermaanden waren gevuld met prachtige klussen. Tijd voor een update. 

Bijzonder festival

Zo was er Xpeditie Blauwestad. Een 10-daags festival, georganiseerd in wat door velen beschouwd wordt als een mislukt woningbouwproject in Oost-Groningen. Om dat imago om te buigen, wil Blauwestad mensen de schoonheid van het woongebied laten ervaren. Daarom kon je van 10 tot 19 juli kamperen op vrije kavels.

Iedere dag was er een goed gevuld festivalprogramma. Met theater, workshops, activiteiten voor kinderen, bijzondere bouwwerken, boten, piraten, dieren (kamelen!) en muziek. Heel veel muziek. Ik mocht de 'look and feel' van de communicatiemiddelen bedenken. Laatste 'wapenfeit': het programmaboekje van het festival.

xpeditie-01

xpeditie-02

xpeditie-03

xpeditie-04

xpeditie-05

xpeditie-06

Finance is fun

Daarnaast was er Finance is fun, het boek. De Nederlandse versie van het boek was al een tijdje zo goed als klaar. Het wachten was op de Engelse en Franse vertalingen. Die kwamen er in augustus en het Engelse en Franse boek zijn nu dus ook vormgegeven. Decoding financial management en Le management financier déchiffré - Vera is er blij mee en heeft de eerste trainingen met haar nieuwe boek inmiddels gegeven. De boekpresentatie moet nog gepland worden.

finance-is-fun-boeken

Finance is fun op papier, maar natuurlijk ook online. Nu het boek volledig vernieuwd is, werd het ook tijd om de website te vernieuwen. Daarom vroeg Vera mij om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen én een nieuwe website. De nieuwe huisstijl is inmiddels klaar en het ontwerp voor de nieuwe website ook. Recall Multimedia heeft de technische realisatie al helemaal voorbereid. Zodra de webteksten ook in het Engels en Frans vertaald zijn, kan de nieuwe website gelanceerd worden.

Nieuwe huisstijl voor het Lauwers College

Zo'n nieuwe huisstijl maken is altijd een spannend proces. Zo ook die voor het Lauwers College. Op de eerste schooldag in augustus mocht ik hun nieuwe huisstijl presenteren aan het personeel. Een sneak preview eigenlijk, want met de lancering van een nieuwe website begin januari wordt de nieuwe huisstijl pas aan het grote publiek bekendgemaakt. De komende maanden bereiden we ons daarop voor en samen met Sterc maken we een prachtige nieuwe website.

Nog een boek 

Last but not least stond deze zomer en met name september in het teken van het nieuwe boek van Rineke Dijkinga. 'Alles draait om je hormonen' gaat het heten en eind november ligt het boek in de winkels. De afgelopen weken heb ik alle teksten geredigeerd en het boek vormgegeven.

De ingrediënten?

  • maar liefst 100 recepten;
  • prachtige foto's van Inge Dijkinga;
  • illustraties van Ellen Tierie;
  • 6 gastbijdrages;
  • zo'n 200 pagina's aan achtergrondinformatie.

drukproef-rineke

Het conceptontwerp is zo goed als klaar en de eerste proefvellen zijn gedrukt. Het zal nog even duren voordat de laatste correcties zijn doorgevoerd, maar begin november mag ik naar de drukker om de eerste vellen van de pers te zien rollen. Ik kan niet wachten!

100% MIRVI

Een prachtige zomer dus. En opeens realiseer ik me dat ik vandaag precies 3 jaar 100% zelfstandig ben. Op naar de volgende 3 jaar en nog veel meer mooie klussen!

MIRVI-nieuws

Deel dit bericht: