MIRVI blogt, schrijft, werkt, leest en inspireert

Het was een ambitieus plan: een nieuwe website binnen 3 maanden en eerst ook nog even een nieuw logo ontwikkelen. Maar zonder ambitie kom je nergens, dus DCP vroeg mij of ik binnen een paar weken tijd een nieuw logo voor ze wilde maken. Dan kon de webbouwer daarna aan de slag met het nieuwe logo en de nieuwe huiskleuren. 

Het ontwikkelen van de website heeft uiteindelijk wat langer geduurd, maar nu die gelanceerd is, is het eindelijk tijd om ook DCP's nieuwe logo te presenteren.

Afscheid van geel en blauw

Voordat ik aan de slag ging voor DCP maakten we eerst kennis en vertelde Lars me waar DCP voor staat: kwaliteit, snelheid, flexibiliteit en innovatie. Het nieuwe logo moest hierop aansluiten en dat betekende dat DCP afscheid wilde nemen van zijn oude huisstijlkleuren geel en blauw. En ook van de veelkleurigheid in het beeldmerk. Het nieuwe logo moest strak worden en uit maximaal 2 kleuren bestaan.

dcp-logo-oud

Het oude logo

Finale sessie

Het was even zoeken voordat we de juiste vorm gevonden hadden. Finale van het ontwikkelingsproces was een sessie met Lars, Roland, Harald en Erik. Samen achter de laptop om de laatste puntjes op de i te zetten en de juiste kleuren te kiezen. Niet zo eenvoudig, want 5 mensen, 5 meningen, maar het is gelukt. En iedereen is blij.

Bekijk ook de nieuwe website van DCP, ontwikkeld door Accent Interactive.

Of lees het blog van Lars Kiewiet over ondernemen met gevoel - over hoe de nieuwe huisstijl en website tot stand zijn gekomen. 

DCP-logo

MIRVI-nieuws

Deel dit bericht: