MIRVI blogt, schrijft, werkt, leest en inspireert

Kleurrijk, vrolijk, warm: dat is de nieuwe website van het Lauwers College. De scholengemeenschap met vestigingen in Buitenpost, Grijpskerk en Kollum heeft een make-over gekregen: behalve dat de website compleet vernieuwd is, is ook de huisstijl ingrijpend veranderd.

lauwers-logo

Gerard Janze over de nieuwe huisstijl

"Wij zijn een hele warme, gezellige school'', zegt directeur-bestuurder Gerard Janze van het Lauwers College in de lokale huis-aan-huiskrant, "Een school waar ieder kind zichzelf kan zijn en kan groeien. Een school die ook heel veel onderneemt met de leerlingen. Dat wilden we allemaal meer laten uitkomen in onze uitstraling. Daarom hebben we een nieuw logo en nieuwe huisstijl laten ontwerpen."

gerard-janze

Janze is in zijn nopjes met het nieuwe logo: "Je ziet daarin terug dat leerlingen bij ons in goede handen zijn. Dat we ze een veilige plek bieden, dat ze hier 'thuis' zijn. Dat symboliseren die handen. Tegelijkertijd zie je dat die grote hand de kleine niet vasthoudt, maar een zetje in de rug geeft. Naar een goede toekomst."

Het verhaal van het Lauwers College

Op de nieuwe website komen leerlingen, ouders en medewerkers van het Lauwers College aan het woord. "We willen hun het verhaal van het Lauwers College laten vertellen. Zij kunnen dat 't beste", zegt Janze. "Leerlingen máken de school, samen met de leraren en al het andere personeel. En ouders hebben bij ons veel invloed. We doen het samen."

Samenwerking Met De Jong en Sterc

De nieuwe huisstijl is onderdeel van een strategisch communicatietraject dat MIRVI samen Met De Jong uitvoerde. Het resultaat is mooi, het samenwerken met Margot de Jong was ook een feestje. 

Voor het ontwikkelen van de nieuwe website werkten het Lauwers College en MIRVI samen met Sterc. Dit Friese internet- en marketingbureau tekende voor het ontwerp en de realisatie van de website.

> Naar de website van het Lauwers College

 

Foto: Peter Wassing

 

MIRVI-nieuws

Deel dit bericht: