MIRVI blogt, schrijft, werkt, leest en inspireert

Vorige week werd hij verspreid in ruim 30.000 brievenbussen in Drachten en omgeving: de brochure van scholengemeenschap Singelland.

Welk talent doet jouw hart sneller kloppen?

De brochure is een kennismaking met de locaties van Singelland in Drachten en maakt leerlingen van groep 8 en hun ouders enthousiast om de aanstaande open dagen te bezoeken. 

Van concept naar brievenbus

De brochure werd – in vernieuwde vorm – voor het tweede jaar op rij verspreid. In 2015 klopte de afdeling communicatie al aan bij MIRVI om samen een concept te ontwikkelen voor een huis-aan-huis-uiting. Met input van de locatiedirecteuren ging MIRVI aan de slag met zowel vorm als inhoud.

Leerlingen, oud-leerlingen, ouders en medewerkers werden geïnterviewd en hun verhalen werden opgeschreven. Fotograaf Iwan van Nieuwenhoven zorgde voor de bijbehorende foto’s en voor de vormgeving liet ik mij inspireren door de website www.singelland-talent.nl. Deze website ontwikkelde de school samen met media&more speciaal voor leerlingen van groep 8.

Voor de tweede editie van de brochure interviewde ik opnieuw leerlingen, docenten en ouders. 

Trots

Zo ontstond een frisse, lekker leesbare brochure die ook nog eens prachtig gedrukt werd door Zalsman Groningen. Een eindresultaat waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Van trots welteverstaan.

Een aantal spreads uit de brochure:

singelland brochure

singelland brochure

singelland brochure

singelland brochure

singelland brochure

singelland brochure

MIRVI-nieuws

Deel dit bericht: