MIRVI blogt, schrijft, werkt, leest en inspireert

En dat is terug te lezen in het jaarbericht dat vandaag gepubliceerd werd. MIRVI werkte samen Met De Jong mee aan het jaarbericht van de Friese zorginstelling. Het stuk werd vormgegeven in de nieuwe huisstijl die we vorig jaar al samen ontwikkelden voor Maeykehiem.

Nieuwe huisstijl voor Maeykehiem

Maeykehiem had behoefte aan een herkenbare en krachtige huisstijl met dito logo. Het oude logo was niet meer van deze tijd. Het nieuwe logo moest vertellen waar Maeykehiem voor staat:

  • warm, persoonlijk, kleinschalig
  • kwaliteit, op maat, er kan veel voor het individu
  • cliënten leiden een zo normaal mogelijk leven
  • verbonden met de omgeving
  • Fries; nuchter, fris en opgeruimd

Fri(e)s nieuw logo

In het nieuwe logo is een hart verwerkt, in de M. Het symboliseert de warmte, het persoonlijke van Maeykehiem. Medewerkers hebben hart voor de cliënten. Ook liggen er lijntjes naar buiten. Groene lopers die staan voor de verbinding met dorp en stad, met de samenleving en het meedoen daarin:

Maeykehiem logo 2016 zonder tagline RGB 500px

In het logo kun je behalve een hart ook het Friese pompeblêd herkennen, voor de Friese identiteit. De kleuren groen en blauw stralen rust, vertrouwen & veiligheid uit, en het geheel oogt ‘fris’. Het lettertype is toegankelijk en zonder opsmuk.

“Dit logo is fris en eigentijds, maar het straalt nog steeds betrokkenheid en warmte voor onze cliënten uit.”

Hennie Holtrop, cliëntadviseur bij Maeykehiem


Vertaling naar middelen

Het jaarbericht 2015 werd vorig jaar zomer als eerste in de nieuwe huisstijl opgemaakt. Tegelijkertijd werden de huisstijlmiddelen als briefpapier, enveloppen en visitekaartjes vernieuwd.

Begin dit jaar volgde een magazine voor relaties en personeel; Maeykes blêd. Met hulde trouwens voor de prachtige foto's die Peter Wassing maakte. Niet alleen voor dit magazine, maar ook voor de jaarberichten. 

Maykes bled 1

MIRVI-nieuws

Deel dit bericht: