MIRVI blogt, schrijft, werkt, leest en inspireert
De eerste whitepaper nieuwe stijl staat online en er volgen er nog meer.
In 2015 mocht MIRVI al een nieuw logo ontwerpen voor het Groningse Dutch Card Printing (DCP). En nu werken we regelmatig samen. Want projectmanager Harald heeft ideeën genoeg om DCP nog professioneler op de kaart te zetten. Maar de tijd om de ideeën ook echt te concretiseren ontbreekt vaak door de waan van de dag.
Dus schakel je MIRVI in. Bijvoorbeeld om die handleidingen voor cardprinters nu eindelijk eens te maken. Dat scheelt aardig wat telefoontjes van klanten die hulp nodig hebben bij het installeren van de printers.
En nu staat dus ook een eerste whitepaper nieuwe stijl online, over de voordelen van een modern giftcard systeem. Met een nieuw, fris ontwerp dat als basis kan dienen voor andere whitepapers. Binnenkort worden ook de andere whitepapers taalkundig en qua design opgefrist. Leuke klus!
Vandaag verschijnt het boek officieel, gisteren al werd het gepresenteerd door debutante Gerdien Breimer: Patat & Pavlov.
Om zijn klanten te bedanken, liet DCP een mooi wijnpakket ontwerpen door MIRVI.
Al jaren bakt ze de heerlijkste taarten en sinds kort ook ‘op bestelling’. Mijn schoonzus startte haar eigen bedrijf: Van Madeleine.
De eerste whitepaper nieuwe stijl staat online en er volgen er nog meer.
Volgende week zaterdag is het zover: de presentatie van het nieuwe boek van Rineke Dijkinga.
Dat kan dus ook gebeuren: alles goed voorbereid voor het event van het jaar en dan gaat het niet door vanwege het slechte weer.
Dit keer geen eigen ontwerp, maar wel een compleet nieuwe huisstijl voor een van mijn klanten.
Afgelopen zomer ging hij al in de lucht: de website van het kersverse Buro Horizon. Een mooie samenwerking tussen MIRVI, Rezien en Smeedijzer.
Na twee zomers Xpeditie is er deze zomer Xpositie Blauwestad. Begin juli geopend, tot eind september te bezoeken.
Achter de schermen werk ik er al een tijdje aan, maar nu mag ik het hardop zeggen: een nieuw boek is in de maak!
En dat is terug te lezen in het jaarbericht dat vandaag gepubliceerd werd.
Er was al een boek, ze gaf al trainingen, maar vanaf nu kun je ook online terecht bij Finance is Fun!
Niet zozeer meer handen aan het bed, maar de juiste handen. Daar begint verbetering in de ouderenzorg mee.
Eind april rolde alweer de achtste druk van Weten van (h)eerlijk eten deel 2 van de pers.
Vorige week werd de nieuwe website gelanceerd van Kuilman Schoonmaakorganisatie.
IJsselvliet lanceerde eind vorige week een nieuwe website.
Hoe groot is de kans dat een document waar je als vormgever en tekstschrijver aan hebt gewerkt in de Tweede Kamer belandt?
Afgelopen vrijdag was de officiële opening van Eduwiek, een uniek onderwijsconcept in Hoogeveen.
Vorige week in ruim 30.000 brievenbussen in Drachten en omgeving: de brochure van scholengemeenschap Singelland.
Dit najaar schreef mijn klant Vera Smets een column voor het Vlaamse MT magazine. Over de vijf KPI's van haar bedrijf. De belangrijkste? Goesting!
Deze week rolt het 100.000ste boek van Rineke Dijkinga van de drukpersen. Reden voor een feestje.
Kleurrijk, vrolijk, warm: dat is de nieuwe website van het Lauwers College die vandaag gelanceerd wordt.
Begin deze maand werd de nieuwe website van Finance is fun gelanceerd.
Gisteren was het dan eindelijk zover: de officiële boekpresentatie van het nieuwe boek van Rineke Dijkinga: 'Alles draait om je hormonen'.
Het was een ambitieus plan: een nieuwe website binnen 3 maanden en eerst ook nog even een nieuw logo ontwikkelen. Maar zonder ambitie kom je nergens.
Op zondag 29 november a.s. is de officiële boekpresentatie van het nieuwe boek van Rineke Dijkinga: 'Alles draait om je hormonen'.
Vorige week zag ik een van mijn klanten op de Vlaamse tv-zender Canvas. Best bijzonder, maar ze is niet de enige MIRVI-klant die wel eens te zien is op de buis.
En dan is het opeens oktober. En is je laatste nieuws van juni toch echt wel oud nieuws. Hoogste tijd voor een update dus.
En daar staat ie dan: het informatiebord van bijna 1 bij 1,5 meter.
Eind dit jaar verschijnt een nieuw receptenboek van Rineke Dijkinga dat MIRVI mag vormgeven.
Deze zomer organiseert Blauwestad een heus kampeerfestival. Kamperen op vrije kavels, hoe leuk is dat?!
Momenteel volg ik een cursus ePUB's maken met InDesign bij House of Media in Groningen. Vandaag is alweer de laatste cursusdag.
Vorige week is de nieuwe website van Socialsofas Oldambt gelanceerd. Ontworpen door MIRVI, gebouwd door Yellow.
Expeditie Blauwestad ging gisteren officieel van start tijdens de Wonen & Co beurs. En MIRVI was erbij.
MIRVI gaat het boek 'Finance is fun' opnieuw redigeren en vormgeven.
Vorige week werd het nieuwe boek van Rineke Dijkinga geleverd: 'Weetjes over (h)eerlijk eten'.
Laatst had ik een klant die een huisstijl wilde laten ontwerpen. Al pratende bleek hij kleurenblind te zijn. Dat maakte mij nieuwsgierig.
MIRVI werkt momenteel aan de vormgeving en redactie van een nieuw boek van Rineke Dijkinga: 'Weetjes over (h)eerlijk eten'.
Professionals etaleren graag hun kennis. Folders en webteksten staan vaak vol met vakjargon. Maar is dat wel zou handig?
Ik ben gek op mijn smartphone en tablet, maar ik blijf ook een enorme papierfan. Deze video van IKEA inspireert mij dus enorm.
De titel zegt het al: dit boek gaat over merken. En wat je moet doen om je bedrijf te starten, te laten groeien en te leiden.
Insite Security bestaat vijf jaar. Dat wordt onder andere gevierd met een restyling van de website.
Wat maakt een goede huisstijl? Berghut Rifugio Emilio Comici in de Italiaanse Dolomieten heeft het goed begrepen.
Het RvEC in Hoogeveen is verhuisd. Daarom kregen de leerlingen vandaag een welkomstposter.
Aan de start van het nieuwe schooljaar zijn de schoolgidsen weer up-to-date.
De zomer is al bijna voorbij, maar toch een prima moment om de zomernieuwsbrief van IJsselvliet nog even te lezen.
Op 1 april 2014 vierde Adviesbureau Munnik zijn 10-jarig jubileum. Een mooie aanleiding voor een nieuwe website.
Sinds vandaag is de nieuwe brochure van Blauwestad uit. Vormgegeven door MIRVI en daar ben ik best trots op.
"Ach, een verkeerde d of t is niet zo erg, toch? De lezer begrijpt me zo ook wel."
Gelukkig zijn we tegenwoordig niet meer afhankelijk van papieren drukproeven en postbodes, maar kunnen we alles digitaal regelen.
Onlangs mocht ik een advertentiecampagne voor LinkedIn opzetten voor een klant.
Vorige maand mocht ik een aantal jonge ondernemers in Drenthe wegwijs maken in Hootsuite.
De nieuwsbrief van Make Life Easier is weer uit. MIRVI verzorgde de tekstredactie en opmaak, dit keer in een iets ander jasje.
De nieuwsbrief van IJsselvliet organisatieadviseurs is weer uit, opgemaakt en geredigeerd door MIRVI.
MIRVI feliciteert Adviesbureau Munnik. Vandaag bestaan ze precies 10 jaar!
MIRVI heeft meegewerkt aan een bijzonder project: een postercampagne voor het oog- en oorhuis.
Als pr-commissie van netwerkclub JBN Drenthe namen Gerdien Breimer en ik onlangs het allerlaatste In de veren-interview af met collega-ondernemer Aad.
... een nieuwe site! Vanaf vandaag is mijn website volledig vernieuwd: nieuwe vormgeving, nieuwe teksten en nieuwe techniek.
Zo leuk: vorige week gaf ik een taalworkshop aan een ervaren communicatiemedewerker en samen gaan we nu de teksten van een schoolgids herschrijven.
MIRVI herschreef de teksten voor de nieuwe website van Schonewille & Schonewille legal mediation.
Waar komt creativiteit vandaan? Een BBC-documentaire geeft inzicht aan de hand van onderzoek, testen en interviews.
Na maanden voorbereiding was het afgelopen dinsdag zover: de nieuwe huisstijl van het Roelof van Echten College werd gelanceerd.
December is traditioneel de maand van de kerstkaarten. Wat doe je als het bijna kerst is en de enveloppen nog steeds niet gevuld zijn?
Wat gaat de tijd toch snel. Een nieuw jaar is begonnen en het is alweer vijf jaar geleden dat MIRVI zich inschreef bij de Kamer van Koophandel.
Weet jij al wat je bedrijfsdoelen zijn voor 2014? Krijg ze helder met het e-boek 'Knallen in 2014' van Lynn Coleman.
Insite Groep is verhuisd. Vanaf vandaag is het kantoorpand Peizerstate de nieuwe werkplek van Insite in Groningen.
De november-nieuwsbrief van IJsselvliet organisatieadviseurs is uit, opgemaakt en geredigeerd door MIRVI.
Als pr-commissie van JBN Drenthe staan Gerdien Breimer en ik deze maand in de Entrepreneur.
MIRVI maakte een serie folders voor Insite Groep. In elke folder staat een van de diensten van Insite centraal.
Oldambt Gezond heeft een nieuwe website. Helemaal responsive, dus ook heel geschikt voor smartphone en tablet.
Sinds 12 september 2013 bestaat IJsselvliet organisatieadviseurs 5 jaar. Om dit te vieren organiseerden ze de IJV-rally.
De schoolgidsen van het Dr. Nassau College zijn vanaf dit schooljaar digitaal beschikbaar.
IJsselvliet bestaat 5 jaar. Om dat te vieren, organiseren ze in september een heuse autorally. MIRVI mocht helpen bij de voorbereiding.
MIRVI schreef webteksten voor klussenbedrijf Condor Klustotaal en Seniorwonen+. Voor Seniorwonen+ maakte MIRVI ook een folder.
Voor de zomernieuwsbrief van IJsselvliet mocht ik dit keer een interview afnemen en schrijven.
Vandaag is het Comic Sans-dag. Als er één lettertype is dat MIRVI niet snel zal gebruiken, is het wel de Comic Sans.
Soms is een fotosessie extra leuk. Bijvoorbeeld omdat ook de kantoorhond op de foto moet voor de nieuwe website.
MIRVI houdt van magazines. Digitaal, maar nog liever gewoon ouderwets op papier. Zoals de magazines van het RvEC.
Als lid van de pr-commissie van JBN Drenthe interview ik af en toe een collega-ondernemer over zijn of haar drijfveren.
Soms kom je zo'n mooie animatie tegen dat je hem graag wilt delen. Dit is er zo eentje.
Met een nieuwe reclamecampagne op komst was het weer tijd voor een nieuwsbrief van Make Life Easier. MIRVI verzorgde de opmaak en tekstredactie.
IJsselvliet sponsorde de Sampark autorally op 4 april 2013. En als sponsor mag je natuurlijk adverteren in het routeboek.
Tension is een nieuw educatief kaartspel om beter Engels te leren. MIRVI mocht het spel vormgeven.
Bij de start van Be-gain in 2009 mocht MIRVI de website al ontwerpen. Een paar jaar later is het tijd om de website op te frissen.
De nieuwsbrief van IJsselvliet is weer uit. Als vanouds opgemaakt en geredigeerd door MIRVI, maar wel in een vernieuwde huisstijl.
MIRVI gaat Insite Groep helpen zichzelf beter op de kaart te zetten, door het professionaliseren van haar communicatie.
Zo aan het einde van het jaar is het de tijd van lijstjes. MIRVI is gek op lijstjes.
Hoe word je als bedrijf een conversation company? Een bedrijf waarin klanten en medewerkers je woordvoerders zijn?
Begrijpelijke taal, wat is dat? Is hun hebben zeggen echt zo dom? Kan een computer zinnen ontleden?
Want zij zijn groot en ik is klein... over de kansen die het web 2.0 biedt aan kleine ondernemers en ZP'ers.
Maandag 1 oktober a.s. is het zover: Mirjam werkt vanaf die datum 100% voor MIRVI!
Klanten willen graag professionele foto's, maar hebben vaak een beperkt budget. Dan lijkt het gebruik van stockfoto's aantrekkelijk. Maar is het dat ook?
29% van de logo’s van de top 100 van grootste merken wereldwijd is rood, 33% is blauw 28% is zwart of grijs en 13% is geel of goud.
MIRVI maakt veel websites met Joomla! Maar wat is Joomla! eigenlijk?
Een magazine speciaal voor de iPad of Android-tablet laten ontwerpen? Ook dat kan nu bij MIRVI.
MIRVI verzorgde gisteravond samen met Webdesign Vonck een workshop 'Laat je website voor jou werken!' voor JBN Drenthe.
Het B1-niveau waarmee begrijpelijke taal wordt aangeduid bestaat helemaal niet.