MIRVI blogt, schrijft, werkt, leest en inspireert

nieuwe huisstijl Roelof van Echten College

Na maanden voorbereiding was het afgelopen dinsdag zover: de nieuwe huisstijl van het Roelof van Echten College in Hoogeveen werd gelanceerd.

Samenwerking tussen het RvEC, BOP en MIRVI

De ontwikkeling van de nieuwe huisstijl werd al ingezet toen Mirjam nog bij BOP onderzoek en communicatie werkte. Toen Mirjam 100% zelfstandig werd, mocht MIRVI in opdracht van BOP de huisstijlontwikkeling verder uitvoeren. Het resultaat is er nu: een moderne en frisse start van 2014 voor het Roelof van Echten College. Dat betekent een nieuw logo, andere kleuren en een vernieuwde website, passend bij het RvEC van 2014.

rvec logo

Het verhaal achter het logo

In het nieuwe logo verbindt de school haar naam aan haar christelijke identiteit en belangrijkste missie. De dubbele C weerspiegelt niet alleen de christelijke identiteit, maar laat ook zien dat de school zich ervan bewust is dat ze een belangrijke schakel is in de succesvolle leerloopbaan van haar leerlingen. Dat betekent dat het RvEC zich inzet voor een goede overgang vanuit het basisonderwijs en dat de school leerlingen begeleidt naar een passende vervolgopleiding of baan. In de tussentijd wil het RvEC een school zijn waar ieder kind zich prettig voelt en de kans krijgt om zich optimaal te ontwikkelen. 

Implementatie huisstijl

Een nieuwe huisstijl is meer dan alleen maar een nieuw logo. De volledige huisstijl werd vernieuwd en is terug te zien in onder andere informatiebrochures, briefpapier, visitekaartjes, banners en vlaggen. Ook de schoolmagazines die MIRVI in opdracht van BOP voor de school maakt, zullen in nieuwe huisstijl worden opgemaakt. En natuurlijk is er een nieuwe website. Als je dan toch een nieuwe huisstijl krijgt, kun je je website ook maar het beste helemaal vernieuwen, toch? De website werd ontworpen door BOP/MIRVI, de technische realisatie was in handen van WIS.

Het resultaat mag er zijn: www.rvec.nl 

MIRVI-nieuws

Deel dit bericht: