Een huisstijl is letterlijk de stijl van jouw ‘huis’, van je onderneming. Het geeft je bedrijf een eigen uitstraling door het gebruik van bepaalde kleuren, lettertypes, vormen en beelden. De basis van een huisstijl is het logo, dat op zijn beurt weer kan bestaan uit een beeldmerk (het plaatje) en/of een woordmerk (de naam). De huisstijl bepaalt hoe het logo vervolgens gebruikt mag worden. Het geeft richting aan de vormgeving van communicatiemiddelen, van visitekaartje tot website en van brief tot brochure.
Om een huisstijl te maken, wil ik eerst van je weten wat je belangrijk vindt. Wat de kernwaarden van jouw bedrijf zijn. Wat wil je uitstralen en welke kleuren en vormen spreken je aan? Welke communicatiemiddelen zijn belangrijk voor jou? Daarna ga ik schetsen en werk een aantal ontwerpen voor je uit. Als jij een keuze hebt gemaakt, werk ik de schetsen uit in concrete middelen.
Wil jij een (nieuwe) huisstijl laten ontwikkelen en je professionele uitstraling verbeteren? Neem dan contact op met MIRVI en informeer naar de mogelijkheden.