MIRVI ontwerpt, schrijft en redigeert

huisstijl-artikel

Waarom een huisstijl?

Met een huisstijl kun je laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Het beïnvloedt de indruk die klanten van je hebben. Ziet het er zakelijk uit? Professioneel? Of oogt het rommelig? Die eerste indruk is van invloed op hoe klanten jou en je bedrijf zien. Heel belangrijk dus dat de huisstijl past bij wat jij wilt uitstralen.

Wat is een huisstijl eigenlijk?

Een huisstijl is letterlijk de stijl van jouw ‘huis’, van je onderneming. Het geeft je bedrijf een eigen uitstraling door het gebruik van bepaalde kleuren, lettertypes, vormen en beelden. De basis van een huisstijl is het logo, dat op zijn beurt weer kan bestaan uit een beeldmerk (het plaatje) en/of een woordmerk (de naam). De huisstijl bepaalt hoe het logo vervolgens gebruikt mag worden. Het geeft richting aan de vormgeving van communicatiemiddelen, van visitekaartje tot website en van brief tot brochure.

De voordelen van een huisstijl

  • Een huisstijl zorgt voor herkenbaarheid (een grote, gele M associeer jij toch ook direct met een snelle hap?)
  • Een consequent doorgevoerde huisstijl zorgt voor eenheid: de verschillende communicatiemiddelen horen zichtbaar bij jouw bedrijf
  • Een verzorgde huisstijl straalt professionaliteit uit

Hoe maak je een huisstijl?

Om een huisstijl te maken, wil ik eerst van je weten wat je belangrijk vindt. Wat de kernwaarden van jouw bedrijf zijn. Wat wil je uitstralen en welke kleuren en vormen spreken je aan? Welke communicatiemiddelen zijn belangrijk voor jou? Daarna ga ik schetsen en werk een aantal ontwerpen voor je uit. Als jij een keuze hebt gemaakt, werk ik de schetsen uit in concrete middelen.

Wil jij een (nieuwe) huisstijl?

Wil jij een (nieuwe) huisstijl laten ontwikkelen en je professionele uitstraling verbeteren? Neem dan contact op met MIRVI en informeer naar de mogelijkheden.

Neem contact op