Singelland in de brievenbus

Begin 2016 wordt hij verspreid in ruim 30.000 brievenbussen in Drachten en omgeving: de brochure Welk talent doet jouw hart sneller kloppen? van scholengemeenschap Singelland. De brochure is een kennismaking met de locaties van Singelland in Drachten en maakt leerlingen van groep 8 en hun ouders enthousiast om de open dagen te bezoeken.

Van concept naar brievenbus

In 2015 klopt de afdeling communicatie aan bij MIRVI om samen een concept te ontwikkelen voor een huis-aan-huis-uiting. Met input van de locatiedirecteuren gaat MIRVI aan de slag met zowel vorm als inhoud.

Ik interview leerlingen, oud-leerlingen, ouders en medewerkers en schrijf hun verhalen op. Fotograaf Iwan van Nieuwenhoven zorgt voor de bijbehorende foto’s en voor de vormgeving laat ik mij inspireren door een speciale actie-website voor leerlingen van groep 8.

Trots

Zo ontstaat een frisse, lekker leesbare brochure die ook nog eens prachtig gedrukt wordt door Zalsman Groningen. Een eindresultaat waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Van trots welteverstaan. En ook Singelland is blij met het resultaat. Begin 2017 komt er een tweede editie van de brochure waarvoor ik opnieuw leerlingen, docenten en ouders mag interviewen.

Een aantal spreads uit de brochure: